HGC Akadémia: sikeres stand, sikeres program, sikeres vállalkozások

HGC Akadémia | 2018 május 23. 15:30

Az Ipar Napja Kiállításon a Középvállalati Növekedési Program eddigi eredményeivel, valamint szakmai prezentációkon és panelbeszélgetéseken keresztül mutattuk be a HGC Akadémia sikeres vállalkozásait – az Ipar 4.0 projekttel közös standon.

Az innováció, a pályázati források tudatos stratégiájú kihasználása, a vállalatok közötti együttműködés és az exportpiacokra való kilépés lehet a záloga annak, hogy egy gyors növekedésű feldolgozóipari vállalat (HGC) hosszútávon felfelé ívelő pályán maradjon    hangzott el többször. A négynapos eseményen a Középvállalati Növekedési Program standján tartott panelbeszélgetéseken hasznos információkkal, előadásokkal, és konkrét vállalkozókon keresztül mutatták be a program fontosságát és eddigi eredményeit.

Bajnok vállalkozók

Bajnokoknak nevezte a KPMG tanácsadója azokat a hazai kis- és középvállalatokat, amelyek saját ágazatukban kiugró teljesítményt produkáltak az utóbbi években. Ezzel az IFKA látókörébe kerültek a szervezet által koordinált, 1,7 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatásból megvalósuló GINOP programban. Dr. Bárdos Krisztina, az IFKA ügyvezetője elmondta, hogy a projekt keretein belül elsősorban feldolgozóipari kis- és középvállalkozások számára nyújtanak testreszabott képzéseket, vállalkozásfejlesztési megoldásokat és mintákat piaci pozíciójuk erősítése érdekében. Mindezt legátfogóbban a HGC Akadémia segíti a programban, nem véletlen, hogy ezen témára épültek azok a tematikus panelbeszélgetések, amelyeken a külső szakmai partnereken túl az IFKA standján vállalkozásvezetők is részt vettek.

A program kiindulási pontját adó személyesen 220, de online ezernél is több vállalkozást feltérképező megalapozó kutatás eredményeinek megismerésén túl más programok is terítékre kerültek. A négy nap alatti hat beszélgetésen olyan témákat bontottak ki az IFKA vezetői, a programban résztvevő tanácsadócégek képviselői, valamint a vállalatvezetők, mint a generációváltás problémája, a technológiai fejlődés fontossága, a tudatos pályázati stratégiák megalkotása, a külpiaci jelenlét szükségszerűsége,  vagy épp a mintagyár projektben rejlő lehetőségek. Ezen felül szó esett a projekt alapú pályázati rendszert idővel felváltó partnerségen alapuló fejlesztéspolitikáról is, amelynek lényege, hogy nem a cégnek kell a stratégiáját a pályázatokhoz alakítania, hanem fordítva, a pályázatokat kiíró szervek veszik figyelembe a cégek terveit, fejlesztési irányait.

A HGC Akadémiánál fontosnak tartjuk a közösségformálást. Kövess minket, alkoss véleményt, inspirálódj a Facebook-oldalunkon is.